Πόσο σέλινο (θα έπρεπε να) βάζεις στη φασολάδα;

Δεν νοείται φασολάδα (και άλλες ζεστές σούπες) χωρίς σέλινο. Διότι το σέλινο δίνει στο φαγητό όχι μόνο το έντονο άρωμα και την ιδιαίτερη γεύση του αλλά και μεγάλη θρεπτική αξία. Μην το ξεχνάς λοιπόν ποτέ!

Αντικαρκινικό και αντιγηραντικό

Το σέλινο είναι ένα ξεχωριστό λαχανικό με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Περιέχει βιταμίνη C και μια κατηγορία φλαβονοειδών, τις κουμαρίνες, στις οποίες οφείλεται σε μεγάλο βαθμό το χαρακτηριστικό του άρωμα.

Οι κουμαρίνες καταπολεμούν τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες και δρουν προστατευτικά έναντι διαφόρων μορφών καρκίνου. Παράλληλα, η αντιοξειδωτική δράση τους εμποδίζει τη διαδικασία οξείδωσης της χοληστερόλης και συνεπώς τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας συντελώντας έτσι στην καλή λειτουργία της καρδιάς.

Εκτός των άλλων, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις βρήκαν ότι ένα ακόμα από τα φλαβονοειδή που περιέχει το σέλινο, η λουτεολίνη, πιθανόν να αποτρέπει τις φλεγμονώδεις αποκρίσεις στον εγκέφαλο. Η ανακάλυψη αυτή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην έρευνα για τη γήρανση αλλά και για νόσους όπως το Αλτσχάιμερ και η Σκλήρυνση κατά πλάκας.

Πλούσιο σε φυτοοιστρογόνα

Ανάμεσα στα πολύτιμα συστατικά του σέλινου βρίσκονται ακόμα ο σίδηρος, το ασβέστιο, ο φώσφορος και οι βιταμίνες B1, B2 και Κ. Επίσης περιέχει φυτοοιστρογόνα, τα οποία είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα κατά την εμμηνόπαυση καθώς βοηθούν στη μείωση των συμπτωμάτων που προκαλεί (εξάψεις κ.ά.).

Κατά της κακοσμίας του στόματος

Το σέλινο θεωρείται ότι έχει και φαρμακευτικές ιδιότητες για την αντιμετώπιση παθήσεων των νεφρών και της ουροδόχου κύστης (γι΄ αυτόν τον λόγο στο Βυζάντιο έφτιαχναν το λεγόμενο «Σελινίτη οίνο»),  καθώς και της οστεοαρθρίτιδας. Ακόμα, βοηθά στην καταπολέμηση της κακοσμίας του στόματος.

ΜΟΙΡΑΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ