PoiosTiGiatihttps://poiostigiati.gr
Αναρωτιέσαι; Κάνε κλικ να μάθεις...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιες ουσίες επιδεινώνουν τις κρίσεις πανικού;

Μια κρίση πανικού μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους. Οι επιστήμονες, εκτός των άλλων, έχουν πειραματιστεί για να διαπιστώσουν και τον ρόλο της διατροφής στην πρόκληση μιας τέτοιας δυσάρεστης κατάστασης. Τα συμπεράσματά τους είναι πολύ ενδιαφέροντα.

Ευαισθησία στην καφεΐνη

Όσοι υποφέρουν από αγχώδεις διαταραχές (γενικευμένο άγχος, πανικό) ενδεχομένως να οδηγηθούν ευκολότερα σε κρίσεις πανικού (διαφόρων τύπων) μετά από αυξημένη κατανάλωση καφεΐνης. Οι επιστήμονες έχουν καταλήξει σε αυτή τη διαπίστωση εδώ και μία εικοσαετία μετά από σχετικές έρευνες.

Με την ίδια άποψη συμφωνούν και μεταγενέστερες μελέτες. Όπως αποδείχτηκε, οι ευαίσθητοι/ες στην καφεΐνη βιώνουν περισσότερο φόβο, νευρικότητα, ανησυχία και ταχυπαλμία σε μια κρίση πανικού. Υπήρξαν μάλιστα περιπτώσεις ατόμων όπου η διακοπή της κατανάλωσης καφέ ήταν το κλειδί της θεραπείας τους από τις κρίσεις. Επιπλέον παρατηρήθηκε ότι ο καφές μπορεί να προκαλέσει κρίσεις πανικού ακόμα και σε άτομα χωρίς αγχώδεις διαταραχές, τα οποία όμως έχουν καταναλώσει μεγάλες ποσότητες του ροφήματος (δηλητηρίαση από καφεΐνη).

Σελήνιο και μαγνήσιο

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ανεπάρκεια σεληνίου στη διατροφή μπορεί επίσης να επιδεινώσει τις κρίσεις πανικού, όπως και η έλλειψη μαγνησίου.

* Τροφές πλούσιες σε σελήνιο είναι οι σαρδέλες, οι ηλιόσποροι, τα πλήρη δημητριακά, το καστανό ρύζι και τα κρεμμύδια, ενώ το μαγνήσιο περιέχεται σε ξηρούς καρπούς, σπανάκι, μπρόκολο, δημητριακά ολικής άλεσης.

Επιβαρυντική είναι ακόμα η υπερκατανάλωση ζαχαρωδών τροφών και ποτών που οδηγούν μετά σε υπογλυκαιμία, η οποία θεωρείται αιτία πρόκλησης κρίσης πανικού.

Η βιταμίνη που ηρεμεί

Το φυσικό αντίδοτο στις κρίσεις πανικού, όπως απέδειξαν ερευνητές, βρίσκεται στην κατανάλωση τροφών που περιέχουν άφθονη βιταμίνη B3. Η B3 έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες: Είναι μυοχαλαρωτική και αντισπασμωδική. Επιπλέον, μειώνει το άγχος και την επιθετικότητα και βοηθάει τον οργανισμό να αυξήσει την παραγωγή της φυσικής ηρεμιστικής ουσίας σεροτονίνης, η οποία το πρωί μας διατηρεί σε ψυχική ισορροπία (αποφεύγοντας την κυκλοθυμία), ενώ το βράδυ μας προετοιμάζει για χαλάρωση και ύπνο.

* Καλές φυτικές πηγές βιταμίνης Β3 είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φιστίκια και οι ηλιόσποροι.

Αγοραφοβία και ινοσιτόλη

Μία άλλη ουσία που επίσης έχει ηρεμιστική δράση είναι η ινοσιτόλη. Παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με τις βιταμίνες του συμπλέγματος B και παίζει βασικό ρόλο στον μεταβολισμό των λιπών και την αποτοξίνωση του συκωτιού. Πειράματα που έγιναν σε ανθρώπους, οι οποίοι υπέφεραν από κρίσεις πανικού και αγοραφοβία, έδειξαν ότι η καθημερινή χορήγηση ινοσιτόλης μείωσε σημαντικά το πρόβλημα μέσα σε έναν μήνα.

* Τροφές πλούσιες σε ινοσιτόλη είναι τα εσπεριδοειδή, τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι ξηροί καρποί, τα όσπρια, τα φρέσκα λαχανικά και φρούτα, καθώς και η μαγιά της μπίρας.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η μεγάλη κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει έλλειψη ινοσιτόλης στον οργανισμό, κατάσταση που αφήνει περισσότερο έδαφος στο άγχος και τον πανικό.

Και… νεράκι της βρύσης

Άλλες μελέτες έχουν επισημάνει ότι και η αφυδάτωση επηρεάζει ένα ποσοστό των ατόμων που υποφέρουν από μόνιμο άγχος και αγωνίες αυξάνοντας το στρες που τους διακατέχει. Δεδομένου μάλιστα ότι η κατανάλωση καφέ προκαλεί αφυδάτωση, καλό είναι να πίνεις και ένα ποτήρι νερό για κάθε φλιτζάνι καφέ που καταναλώνεις (όπως σωστά σερβίρεται στα καφενεία).

* Αν θέλεις να λύσεις κι άλλες Απορίες, κάνε LIKE στη σελίδα μας στο FACEBOOK:

ΔΕΣ ΚΙ ΑΥΤΑ