Γιατί τα ραπανάκια δεν είναι μόνο για την όρεξη;

Είναι ταπεινό, φθηνό, ζωηρόχρωμο, τραγανό, διαθέτει μια πιπεράτη, εκλεπτυσμένη γεύση και στολίζει συχνά τα πρώτα ορεκτικά πιάτα ενός πλούσιου γεύματος. Ο λόγος για το ραπανάκι, που μπορεί να έχει τη φήμη ότι ανοίγει την όρεξη, αλλά αυτό δεν είναι το μοναδικό προσόν του.

Μικρό αλλά με θρεπτικό περιεχόμενο

Το ραπανάκι είναι πολύ καλή πηγή βιταμινών C, B2 (ριβοφλαβίνης). B3 (νιασίνης), B6 και K, φυλλικού οξέος, καλίου, ασβεστίου, μαγνησίου, μαγγανίου, σιδήρου, φωσφόρου, χαλκού και φυτικών ινών. Είναι ήπιο αντιφλεγμονώδες βοηθώντας στην καταπολέμηση πολλών αλλεργιών και ασθενειών αλλά και στην αποσυμφόρηση του αναπνευστικού σε περίπτωση κρυολογήματος. Τέλειο για αποτοξίνωση και απώλεια λίπους, αφού έχει μηδαμινές θερμίδες, καθόλου λίπος, διαθέτει υδατάνθρακες που δίνουν ενέργεια, υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και διουρητικές ιδιότητες.

Πώς να τα διαλέξεις

Τα φρέσκα ραπανάκια έχουν σκληρή και λεία επιφάνεια. Να αποφεύγεις εκείνα που είναι μαλακά και σπογγώδη ή έχουν ρωγμές και κηλίδες. Στην περίπτωση που πωλούνται μέσα σε πλαστικά σακουλάκια, να ελέγξεις για την παρουσία μούχλας.

Πώς συντηρούνται

Μπορείς να τα διατηρήσεις στο ψυγείο μέχρι και 2 εβδομάδες μέσα σε πλαστική σακούλα φαγητού (κάνε λίγες τρύπες για να αναπνέουν), αφού πρώτα κόψεις τα φύλλα τους.

Αν τα βουτήξεις σε παγωμένο νερό πριν τα σερβίρεις, γίνονται πιο τραγανά.

ΑΠΟΡΕΙΣ;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ