Τι μας κλέβει το ασβέστιο και κινδυνεύουμε από οστεοπόρωση;

PoiosTiGiatihttps://poiostigiati.gr
Αναρωτιέσαι; Κάνε κλικ να μάθεις...

Ζούμε στην εποχή της αφθονίας του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων. Σχεδόν δεν ξέρουμε τι να διαλέξουμε: Γάλα πλήρες, με λιγότερα λιπαρά, τελείως άπαχο, ενισχυμένο, δεκάδες τύπους γιαουρτιού, εκατοντάδες ποικιλίες τυριών και πάει λέγοντας. Τότε γιατί υποφέρουμε από οστεοπόρωση; Ακριβώς επειδή ζούμε στην κοινωνία της… παραποιημένης αφθονίας. Κάτοικοι φτωχών χωρών, χωρίς πληθώρα αγαθών στο πιάτο τους, δεν υποφέρουν από οστεοπόρωση. Αυτό αποκαλύπτει η επιστημονική έρευνα. Δεν είναι περίεργο;

Ο σιωπηλός ληστής του ασβεστίου

Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Michigan και το Ινστιτούτο Alberta Bone and Joint Health δήλωσαν πως μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι οι τροφές με πολλά κορεσμένα λιπαρά και η ζάχαρη συμβάλλουν στην παχυσαρκία και στην ανάπτυξη καρδιακών νοσημάτων, αλλά δεν είναι μόνο αυτό το κακό. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα εξασθενούν τα οστά κάνοντάς τα επιρρεπή σε κατάγματα. Ο σιωπηλός αυτός ληστής του ασβεστίου δρα ύπουλα και απειλεί με οστεοπόρωση ως επί το πλείστον όσους είναι σήμερα 50 – 65 ετών αλλά κυρίως τους νεότερους, οι οποίοι κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε ανάπηρους ενηλίκους. Η διατροφική κληρονομιά που τους αφήνουμε (ζαχαρώδη προϊόντα, μπισκότα, σοκολάτες, αναψυκτικά κλπ.) κάνει πιο ευαίσθητα τα οστά και τις αρθρώσεις τους. Αυτό που λείπει από τη διατροφή τους είναι τα λαχανικά και τα φρούτα – και όχι το γάλα – και επιπλέον τους λείπει η κίνηση.

Αποβάλλεται αχρησιμοποίητο

Τα στοιχεία δείχνουν ότι στις ΗΠΑ μέχρι το 2020 οι μισοί Αμερικανοί άνω των 50 χρόνων – και ιδιαίτερα οι γυναίκες – θα αρχίσουν να αναπτύσσουν οστεοπόρωση του ισχίου. Οι ειδικοί εξηγούν τον λόγο:

Μια διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λίπη (τρανς λιπαρά, ζωικά λιπαρά) και ζάχαρη εμποδίζει την απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό, με αποτέλεσμα αυτό να αποβάλλεται αχρησιμοποίητο μέσω των ούρων ή των κοπράνων. Έτσι λόγω έλλειψης ασβεστίου σιγά – σιγά δημιουργούνται χιλιάδες μικροσκοπικοί πόροι στα κόκαλα, τα οποία μπορούν να σπάσουν ακόμα και με μικρή πίεση. Γι΄ αυτόν τον λόγο συνιστούν προσοχή στη διατροφή (η δική μας μεσογειακή είναι η καλύτερη) και συνεχή άσκηση, που δυναμώνει τα οστά. Και προτείνουν αυτό που όλοι πλέον γνωρίζουμε: Να προσθέσουμε στο πιάτο μας λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ψάρια, ξηρούς καρπούς, σπόρους και πλήρη δημητριακά και να αποφεύγουμε κάθε είδους πρόχειρο φαγητό με μπόλικο ακατάλληλο λίπος, αλάτι και ζάχαρη.

* Αν θέλεις να λύσεις κι άλλες Απορίες και να μάθεις Αλήθειες, κάνε LIKE στη σελίδα μας στο FACEBOOK:

ΔΕΣ ΚΙ ΑΥΤΟ

ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΑΙ;

ΑΛΗΘΕΙΕΣ