Γιατί όταν πίνουμε ζεστό καφέ γινόμαστε πιο κοινωνικοί;

ΔΕΣ ΚΙ ΑΥΤΑ

Πού γεννήθηκε ο Καραγκιόζης;

Κακάσχημος, καμπούρης, ξυπόλητος, μόνιμα φτωχός αλλά και σαρκαστής των πάντων, που σοφίζεται χίλια τεχνάσματα για να τα βολέψει στη ζωή. Και τα καταφέρνει μια χαρά - παρότι...

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε τα γυαλιά ηλίου;

Έχουν τα γυαλιά ηλίου... ημερομηνία λήξης; Ναι, λένε Βραζιλιάνοι επιστήμονες από το Sao Carlos School of Engineering. Κι αυτό διότι η προστατευτική τους δράση...

Πόσα ποτάμια έχει η Ελλάδα;

Η Ελλάδα μπορεί να καταλαμβάνει μικρή έκταση στον παγκόσμιο χάρτη, αλλά διαθέτει από όλα τα φυσικά καλούδια. Ανάμεσα σ΄ αυτά και πολλά ποτάμια, που διασχίζουν κοιλάδες...

Είναι άραγε δυνατόν η γνώμη που σχηματίζουμε για κάποιον, καθώς και οι αποφάσεις που παίρνουμε να επηρεαστούν από τη θερμοκρασία του ροφήματος (ή του ποτού) που πίνουμε; Όπως ισχυρίζονται ερευνητές αμερικανικών πανεπιστημίων, ό,τι μας ανεβάζει τη θερμοκρασία, όπως ένα ζεστό ρόφημα, μας κάνει πιο κοινωνικούς, ζεστούς και ανοικτούς ανθρώπους. Επίσης θερμαίνει τις σχέσεις μας με τους άλλους, μας κάνει πιο γενναιόδωρους και λιγότερο δύσπιστους. Καθόλου παράξενο για τους ψυχολόγους, αφού το πρώτο θερμό, υγρό, ασφαλές και οικείο περιβάλλον που γνωρίσαμε ήταν αυτό στην κοιλιά της μητέρας μας.

Μην κερνάς κρύο καφέ…

Ερευνητές – ψυχολόγοι από τα πανεπιστήμια του Γέιλ και του Κολοράντο απέδειξαν, μεταξύ άλλων, ότι η θερμοκρασία των ποτών που προσφέρουμε στους άλλους επηρεάζει την κρίση τους για εμάς.

Στα πλαίσια της μελέτης τους ζήτησαν από εθελοντές να αξιολογήσουν την προσωπικότητα ενός άγνωστου ανθρώπου βάσει συγκεκριμένων στοιχείων και πληροφοριών που θα λάμβαναν. Σε άλλους λοιπόν προσέφεραν ζεστό καφέ και σε άλλους παγωμένο. Το αποτέλεσμα ήταν ότι όσοι κρατούσαν στα χέρια τους μια ζεστή κούπα καφέ, αξιολόγησαν πιο θετικά το άγνωστο πρόσωπο, σε αντίθεση με αυτούς που κεράστηκαν κρύο ρόφημα.

Η απεικόνιση του εγκεφάλου των συμμετεχόντων έδειξε ότι ένα κρύο ερέθισμα ενεργοποιεί εκείνη την περιοχή του εγκεφαλικού φλοιού, η οποία συνδέεται με μια διαταραχή της προσωπικότητας που κάνει τους ανθρώπους δύσπιστους και μη συνεργάσιμους.

Ένα φλιτζάνι αχνιστού καφέ ανεβάζει και τις πωλήσεις

Η παραπάνω διαπίστωση φαίνεται πως έχει αποτελεσματική εφαρμογή και στον εμπορικό τομέα: Αν κάποιος θέλει να προωθήσει τις πωλήσεις του, μπορεί να το κάνει καλύτερα προσφέροντας ένα φλιτζάνι ζεστό καφέ στους πελάτες του – και όχι ένα παγωμένο αναψυκτικό.

Το ίδιο καλείται επίσης να κάνει όποιος θέλει να δημιουργήσει ευνοϊκό κλίμα για την παρουσίαση ενός θέματος ή σε μια σημαντική συζήτηση. Δηλαδή το “έλα να τα πούμε πίνοντας ένα καφεδάκι ή ένα τσάι” έχει βάση, αρκεί ο καφές να μην είναι… παγωμένος ή το τσάι ice tea – τουλάχιστον μες στον χειμώνα.

Αν θέλεις να λύσεις κι άλλες Απορίες και να μάθεις Αλήθειες, κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook