Πού κάνει καλό η φράουλα;

Οι Ρωμαίοι έτρωγαν τις φράουλες για τις αντιρευματικές, καθαριστικές, καθαρτικές, διουρητικές και κατευναστικές τους ιδιότητες και σίγουρα κάτι ήξεραν. Οι Ρωμαίες, επιπλέον, τις χρησιμοποιούσαν και ως καλλυντική κρέμα με οξέα φρούτων (AHA) τρίβοντας κομμάτια φράουλας στο πρόσωπό τους για να κάνουν απολέπιση και να δώσουν λάμψη στην επιδερμίδα τους. Φυσικά δεν χρησιμοποιούσαν ορμονούχες φράουλες ή υβρίδια μεγάλα σαν ντομάτες. Επίσης δεν είχαν αποκωδικοποιήσει το DNA του δημοφιλούς φρούτου σκοπεύοντας να το μεταλλάξουν. Προς το παρόν όμως η φυσική, ποιοτική φράουλα παραμένει ένας από τους πιο αντιοξειδωτικούς και ωφέλιμους καρπούς και ένα υπέροχο, αρωματικό καλλυντικό.

Πλούσια σε βιταμίνες

Η φράουλα έχει διανύσει πολλά βήματα για να καταλήξει να καλλιεργείται από τα δάση σε κήπους και θερμοκήπια και αυτό γιατί, εκτός από νόστιμη, είναι ωφελιμότατη. Πολύ φτωχή σε θερμίδες (35/100 γρ.), έχει σχετικά λίγα σάκχαρα, πολύ νερό (90%), ενώ διαθέτει πολλές βιταμίνες και ποικιλία θρεπτικών στοιχείων. Για παράδειγμα, η περιεκτικότητά της σε βιταμίνη C είναι μεγαλύτερη από όση βρίσκεται στα πορτοκάλια: Μια μερίδα 150 γρ. (ανάλογα με την ποικιλία) καλύπτει τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη της βιταμίνης καθυστερώντας την κυτταρική γήρανση. Περιέχει επίσης βιταμίνη Β8 (βιοτίνη) που επιβραδύνει την τριχόπτωση και βοηθάει σε δερματικά προβλήματα, Β9 (φολικό οξύ) που διεγείρει την κυτταρική αναγέννηση, βιταμίνες Α, Β2, Β5, Β6, Ε και Κ, καθώς και ω-3 λιπαρά οξέα. Επιπλέον έχει κάλιο, νάτριο, ασβέστιο, φώσφορο, θείο, χλώριο, σίδηρο, ιώδιο (χρησιμότατο, γιατί δεν το λαμβάνουμε σε επάρκεια στην καθημερινή διατροφή), μαγνήσιο, μαγγάνιο, σελήνιο, χαλκό, ψευδάργυρο, χρώμιο και σπάνια ιχνοστοιχεία (φθόριο, κοβάλτιο, βανάδιο, νικέλιο, βόριο, μολυβδαίνιο).

Αντικαρκινική και αφροδισιακή

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Οχάιο έδειξε ότι η φράουλα δρα προληπτικά κατά του καρκίνου του οισοφάγου επιβραδύνοντας την ανάπτυξη προκαρκινικών ιστών. Πληθώρα από μελέτες έχουν αναδείξει τη δράση της κατά των καρκινικών κυττάρων του μαστού, του δέρματος, του παχέος εντέρου, του προστάτη, του παγκρέατος και του ήπατος. Θεωρείται φυσικό αντιφλεγμονώδες και τροφή που καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες. Οι εγγυημένες αντιοξειδωτικές της ιδιότητες έχουν επισημανθεί από πολλούς επιστήμονες (το αποδεικνύει εξάλλου και το κόκκινο χρώμα της), ενώ της έχουν αποδώσει και αφροδισιακές χάρες. Στα πλεονεκτήματά της αναφέρεται ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό, το συκώτι, το καρδιαγγειακό και το ουροποιητικό σύστημα και ότι προστατεύει από τη νόσο Αλτσχάιμερ. Είναι άριστη τροφή για διαβητικούς και παχύσαρκους, ενώ ένα από τα λιγότερο γνωστά μυστικά της είναι ότι καταπολεμά την κακοσμία του στόματος.

Οι αλλεργικοί πρέπει να προσέχουν

Ωστόσο οι αλλεργικοί θα πρέπει να ελέγξουν αν την ανέχονται, γιατί έχει τη δυνατότητα να απελευθερώσει ισταμίνη στον οργανισμό προκαλώντας αλλεργικές αντιδράσεις. Ακόμη, η περιεκτικότητά της σε σαλικυλικό οξύ (γνωστό συστατικό της ασπιρίνης) και οξαλικό οξύ μπορεί να ενοχλήσει άτομα με ευαισθησία στο στομάχι, παθήσεις του γαστρεντερικού, της χολής και των νεφρών. Οι έγκυες και τα παιδιά θα πρέπει επίσης να δείχνουν μεγαλύτερη προσοχή.

Η φράουλα ως καλλυντικό

Η εξωτερική χρήση της φράουλας συσφίγγει τις ίνες του ιστού του δέρματος και επιτυγχάνει τη μείωση των ρυτίδων. Τονώνει, αναζωογονεί και ηρεμεί την επιδερμίδα, συμβάλλοντας στην ενυδάτωση και την όμορφη εμφάνισή της. Ίσως γιατί, εκτός των άλλων, περιέχει και άλφα υδροξύ (AHA), που εξαλείφει τα νεκρά κύτταρα και διεγείρει την παραγωγή νέων.

[Φωτό: © Depositphotos.com]

ΑΠΟΡΕΙΣ;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ