Γνωρίζεις πόσο ωφέλιμο είναι το αγγούρι;

Αν ψάχνεις για εξωτικές υπερ-τροφές φερμένες από ζούγκλες της Ασίας, της Αφρικής και της Αμερικής για να βελτιώσεις την υγεία σου, τότε σίγουρα δεν γνωρίζεις ότι και το “άσημο” αγγούρι ανήκει σε αυτές.

Λέγεται ότι οι Έλληνες ήταν εκείνοι που γνώρισαν το αγγούρι στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ωστόσο, όπως έχει καταγραφεί στην ιστορία, ξετρελαμένος με το δροσερό φρούτο (διότι περί φρούτου πρόκειται, παρά τη χρήση του σε σαλάτες) ήταν ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Τιβέριος. Μάλιστα είχε διατάξει να κατασκευαστούν ειδικά τροχήλατα θερμοκήπια για να μπορεί να έχει στο τραπέζι του αγγούρια 365 ημέρες τον χρόνο! Τι ήξερε περισσότερο από εμάς ο Τιβέριος; Και γιατί το αγγούρι κατατάσσεται σήμερα στις υπερ-τροφές;

Περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες

Το αγγούρι αποτελείται κατά 95% από νερό. Δηλαδή δεν περιέχει τίποτα χρήσιμο; Οι επικριτές του συχνά λένε ότι δεν φημίζεται για την πληθώρα των θρεπτικών του στοιχείων. Όμως μάλλον δεν είναι τόσο καλά ενημερωμένοι, διότι το αγγούρι έχει αποδειχτεί άριστη αντιοξειδωτική τροφή. Οι επιστήμονες τελευταία εστιάζουν στις λιγνάνες, τις κουκουρμπιτακίνες και τα φλαβονοειδή που περιέχει, γιατί αυτές οι αντιοξειδωτικές ουσίες σχετίζονται με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου. Επίσης είναι πολύ θρεπτικό (ιδιαίτερα οι σπόροι και η φλούδα του), με ποικίλες ωφέλιμες δράσεις:

Αποτοξινώνει

Ενυδατώνει το σώμα, το γεμίζει με βιταμίνες A (β-καροτένιο), B1, B2, B3, B5, B6, C, D, K, ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φολικό οξύ, φώσφορο, φθόριο, του προσφέρει φυτικές ίνες και το αναζωογονεί. Ιδανικό για αποτοξίνωση, απώλεια βάρους και καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας και της κατακράτησης υγρών.

Κάνει την αναπνοή να ευωδιάζει

Οι αντιοξειδωτικές, φυτοχημικές ουσίες του αγγουριού σκοτώνουν τα βακτήρια του στόματος που προκαλούν το φαινόμενο της δυσάρεστης οσμής. Άρα μπορείς να μασήσεις λίγο δροσερό αγγούρι για να φρεσκάρεις την αναπνοή σου. Ή απλώς να κόψεις μια φρέσκια φέτα αγγουριού και να την κρατήσεις για ένα λεπτό στον ουρανίσκο σου.

Είναι αντικαρκινικό

Οι λιγνάνες του (αντιοξειδωτικά φυτοχημικά) δρουν προστατευτικά κατά του καρκίνου του μαστού, της μήτρας, των ωοθηκών, του προστάτη και άλλων τύπων.

Καταπολεμά την αρθρίτιδα

Δρα διπλά: και ως αποτοξινωτικό και ως ενισχυτικό των συνδετικών ιστών των αρθρώσεων χάρη στο διοξείδιο του πυριτίου που περιέχει.

Μειώνει την κακή χοληστερόλη

Αυτό οφείλεται στις φυτικές στερόλες του. Ακόμα, ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση, επειδή προσφέρει κάλιο και μαγνήσιο, και δρα θεραπευτικά για τον διαβήτη καθώς βοηθάει το πάγκρεας να λειτουργεί καλύτερα.

Βοηθάει στο μεθύσι

Σε προστατεύει, όταν εξοκείλεις στο ποτό. Οι ηλεκτρολύτες, τα σάκχαρα και οι βιταμίνες B που περιέχει είναι ό,τι χρειάζεσαι για να γλυτώσεις από τον πρωινό πονοκέφαλο και την αδιαθεσία. Φάε μερικές φέτες πριν κοιμηθείς.

Περιποιείται το δέρμα και τα μαλλιά

Στο δέρμα προσφέρει ενυδάτωση, καταπράυνση ερεθισμών και εγκαυμάτων (όπως η αλόη) και στα μαλλιά τόνωση και βοήθεια στην ανάπτυξή τους χάρη στο διοξείδίο πυριτίου και του θείου που περιέχει.

Μειώνει το πρήξιμο των ματιών

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του κάνουν το θαύμα. Μια φέτα επάνω στα πρησμένα μάτια αρκεί.

Δημοφιλή

Πώς θα φτιάξεις βασιλόπιτα χωρίς αβγά και βούτυρο;

Φέτος μπορείς να φτιάξεις πανεύκολα μια βασιλόπιτα με θρεπτικά συστατικά - χωρίς βούτυρο, αβγά ή άλλα παχυντικά υλικά - με απίστευτη γλύκα και νοστιμιά!

Πόσο ζουμί από κόκκινα σκαθάρια τρώμε εν αγνοία μας κάθε μέρα;

Τρώμε έντομα χωρίς να το ξέρουμε; Ναι, αφού μας τα σερβίρει αθόρυβα, χρόνια τώρα, η βιομηχανία των τυποποιημένων προϊόντων. Βέβαια ως καταναλωτές ενημερωνόμαστε για τα...

Πότε άλλαξε χρώμα ο ταραμάς και από λευκός έγινε κόκκινος;

Το φυσικό χρώμα του ταραμά είναι το λευκό. Ο κόκκινος ταραμάς εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα ελληνικά μπακάλικα στη δεκαετία του 1950 και οφείλει την εντυπωσιακή...